top of page

Prostor pro děti, který dává smysl

  • michaelanetikova
  • 25. 9.
  • Minut čtení: 2

Každý projekt má svůj příběh. Škola není jen o třídách a chodbách – je to o hledání rovnováhy mezi vzděláním, potřebami dětí, architekturou, přírodou a technickým řešením. VIA škola je názorným příkladem prostoru, kde se tyto prvky podařilo spojit v jeden celek. Výsledkem je prostředí, které podporuje děti v učení, pohybu i objevování s respektem k jejich potřebám. Pojďme se podívat na několik prvků, které tuto školu dělají jedinečnou právě z pohledu stavby a promyšleného řešení prostoru.

Tvar, který dává smysl

Budova má tři podlaží ve tvaru písmene U. Díky chytrému zapojení terénu ale působí přirozeně a lehce, spíše jako dvoupodlažní stavba. Centrální dvůr, kolem kterého jsou jednotlivá křídla školy uspořádána, přináší do interiéru světlo a otevřenost. Zároveň vytváří přirozené místo pro setkávání i hru.

Světlo a kontakt s přírodou

Velká okna propojují interiér s atriem a se zahradou a vnášejí tak dovnitř maximum denního světla. Škola tak působí svěže a příjemně – což je prostředí, kde se dětem lépe učí i tráví volný čas. Zeleň prostupuje celým areálem, od výsadby stromů a travin až po zelené střechy, které přinášejí nejen stín, ale i přirozený kontakt s přírodou.

Prostory, které se přizpůsobí

Výuka už dávno není jen o lavicích v řadě. Učebny ve VIA škole jsou navržené tak, aby se jejich uspořádání dalo měnit podle věku dětí a typu výuky. Výklenky v chodbách nebo společné prostory podél učeben pak slouží pro alternativní formy výuky, samostudium nebo odpočinek. Velkorysé chodby s různými typy sezení dávají dětem možnost potkávat se, pracovat ve skupinách nebo si jen chvíli oddechnout.

Multifunkční sál jako srdce školy

V severním křídle se nachází multifunkční sál s moderním vybavením, kvalitní akustikou a jevištěm. Sál tak neslouží jen výuce tělesné výchovy – probíhat zde mohou například i koncerty, divadelní představení nebo jiné akce. Je to prostor, který má mnoho tváří a rozšiřuje možnosti školy i směrem k rodičům a celé komunitě.

Venkovní prostředí pro učení i hru

Atrium s travnatou plochou, přírodní svah se stromy, hřiště a herní prvky, cvičební vybavení nebo vyvýšené záhony se skleníkem a arboretum – to vše dává dětem prostor k pohybu, objevování, spolupráci, ale i odpočinku. Zahradní a sadové úpravy přinášejí stín, krásu a proměňují okolí školy v místo, kde je dětem příroda blíž. Mateřská škola má navíc své vlastní hřiště s dřevěnými herními prvky a pískovištěm, kde si nejmenší děti mohou hrát každý den venku. Venkovní prostředí tu tak není jen doplňkem, ale plnohodnotnou součástí vzdělávání.

Místo, kde vše zapadá Promyšlené řešení je vidět v každém detailu – od použitých přírodních materiálů v interiéru, přes akustiku v sálech až po herní prvky a zákoutí venku. Dohromady tvoří prostředí, kde každý detail má svůj smysl a společně utváří prostor, kde se děti mohou učit, setkávat i objevovat nové věci.

Tvoříme prostředí, kde každý detail má svůj příběh

Na projektech nám záleží proto, že mají tvořit prostor pro život lidí. U VIA školy to znamená prostředí, které roste s dětmi a podporuje jejich příběhy každý den. Jsme rádi, že jsme mohli stát u zrodu tohoto prostoru a pomoci vytvořit místo, které patří dětem, rodičům i celé komunitě, ale i rodičům a všem, kdo ho naplňují životem.

Foto: B O Y S P L A Y N I C E

 
 

Verona 23 a.s.
+420 737 565 288 (recepce)
info@verona23.cz

Verona 23 a.s.

IČ: 178 47 371
spis. zn. B 27835 vedená u Městského soudu v Praze

se sídlem:
Pod Kesnerkou 2553/40
150 00 Praha 5 - Smíchov

kanceláře:
Triangl Beroun
K Tibě 2144
266 01 Beroun

bottom of page